owoce pod owsianą kruszonką

Owoce pod owsianą kruszonką

Kto by pomyślał, że owoce można schować pod zdrową owsianą kruszonką!

Zobaczcie ile składników mineralnych zawiera owsiana wersja kruszonki. Szybkie w wykonaniu, a smakuje świetnie – nie tylko kobietom.

Owoce pod owsianą kruszonką
Pyszny, zdrowy sposób na owoce pod kruszonką.
Oceń przepis
Wydrukuj
Czas gotowania/pieczenia
25 min
Czas gotowania/pieczenia
25 min
Składniki
  1. Pół opakowania mieszanki mrożonych owoców, lub jeśli posiadacie w swoich zamrażarkach truskawki, jeżyny, porzeczki zamrożone latem, plus np. świeża obrana i pokrojona gruszka (pychota)
  2. 5 łyżek płatków owsianych górskich
  3. 2 łyżeczki miękkiego masła
  4. Ewentualnie 1 łyżka miodu dla miłośników supersłodkiego
Przygotowanie
  1. Do naczynia żaroodpornego włóż wybrane owoce, świeże i mrożone. Dla miłośników supersłodkiego polej łyżką miodu. Do miseczki odmierz 5 łyżek płatków, dodaj 2 łyżeczki miękkiego masła. Pobaw się paluszkami i rozgnieć masło z płatkami na kształt tradycyjnej kruszonki z mniejszymi i większymi polepionymi kawałkami. Posyp owoce. Zapiekaj około 25 minut w 200⁰C. Zajadaj.
Wskazówki
  1. Wartość energetyczna:
  2. W porcji bez miodu: 420kcal/ białko 8,1g/ tłuszcze 20,8g/ węglowodany 62g/ błonnik 12g (50% zapotrzebowania!!!)/ potas 678,3mg (15%zapotrzebowania), magnez 87,2mg (33% zapotrzebowania), wit.E 2,3mg (prawie 30%zapotrzebowania)
  3. W porcji z miodem: 465kcal/ i tu tylko więcej węglowodanów, bo 73,1g
Rakicka Food Concept http://rakickafoodconcept.pl/

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *