pad thai

Pad Thai

Pad thai – przepis na szybki makaron kuchni tajskiej w sosie słodko-kwaśno-słono-pysznym. Wypróbuj przepis, idealny dla osób na zdrowej diecie

Składniki:

Na sos do makaronu pad thai: (zakupicie raz i mogą być długo przechowywane w lodówce do następnego razu)

  • sos sojowy około 5 łyżek, dla uzyskania smaku umami
  • 2 łyżki syropu z agawy, dla uzyskania słodyczy
  • łyżeczka pasty z tamaryndowca
  • łyżka sosu rybnego, dla uzyskania smaku słonego
  • łyżeczka soku z cytryny, dla zbilansowania smaku kwaśnego
  • 2 ząbki czosnku wyciśnięte przez praskę
  • 2 łyżki wody

Do wykonania makaronu pad thai:

  • 50 g makaronu ryżowego
  • 150 g piersi z kurczaka zagrodowego
  • łyżka oliwy z oliwek
  • łyżka nasion słonecznika
  • łyżka orzechów ziemnych
  • łyżeczka nasion sezamu
  • łyżka kiełków dowolnych
  • pędy bambusa
  • groszek cukrowy

Wykonanie:

Makaron zalać wrzątkiem, odstawić. Wymieszać składniki sosu. Odstawić. Mięso z kurczaka pokroić w kostkę. Przygotować resztę składników.

W głębokiej patelni lub woku rozgrzej oliwę, wrzuć kurczaka. Kurczak powinien się bardziej dusić i gotować niż podsmażać, wówczas będzie soczysty w środku. Zalej wymieszanym sosem. Gotuj chwilę.

Dodaj odcedzony makaron, nasiona słonecznika, pędy bambusa, groszek, orzeszki ziemne, kiełki, sezam i całość wymieszaj. Gotowe.

pad thai
Wyborny, a gotowy tylko w 15 minut

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *