gołąbki wersja fit

Gołąbki wersja fit

Tym razem na tapecie kuchnia polska i tradycyjne gołąbki. Jak zrobić, aby były w wersji fit? Banalnie proste: użyj odpowiednich składników

Składniki:

  • kapusta główka
  • 500g mięso mielone z szynki wieprzowej lub drobiowe (np. z indyka)
  • 100g (masa suchego) ryż basmati (paraboiled)
  • cebula, czosnek
  • sól, pieprz, oregano, lubczyk, majeranek

Bulion warzywny do podlania gołąbków (seler, marchew, pietruszka, por, ziele angielskie, pieprz w kulkach, sól, lubczyk suszony, kurkuma, woda)

Sos pomidorowy:

  • 250ml passaty pomidorowej
  • łyżka oliwa z oliwek
  • czosnek, bazylia, cząber

gołąbki wersja fit

Wykonanie:

Sparz kapustę: w dużym garnku zagotuj wodę. Ze środka kapusty wytnij głąb. Włóż tak przygotowaną kapustę do wrzącej wody, tym wyciętym do dołu. Gotuj na małym ogniu około 10 minut. Następnie wystudź i porozdzielaj liście. Wytnij zgrubiałe części liści.

Przygotuj farsz: ryż koniecznie basmati ugotuj, wymieszaj jeszcze ciepły z mielonym mięsem i przyprawami (lubczyk, majeranek, oregano). Na łyżce oliwy z oliwek podsmaż czosnek z cebulką. Dodaj do farszu. Dokładnie wymieszaj. Dopraw solą i pieprzem. 

Zawijaj farsz w liście kapusty. 

Na dno blaszki poukładaj pozostałe liście. Na nich zawinięte gołąbki, ściśle jeden obok drugiego, zawiniętym do dołu. Całość zalej bulionem warzywnym. Na wierzchu przykryj liśćmi. Zapiekaj w piekarniku 30 minut w 180 stopniach.

Podawaj polane sosem pomidorowym: na łyżce oliwy z oliwek podsmaż rozgnieciony czosnek. Dodaj passaty pomidorowej z kartonika. Chwilę gotuj. Dopraw cząbrem, solą, pieprzem, lubczykiem. 

Pyszne gołąbki w wersji fit gotowe!

Co w nich takiego specjalnego? 

  1. ryż basmati zamiast zwykłego lepiącego ryżu wolniej uwalnia cukier
  2. bulion i gołąbki bez dodatku kostek rosołowych, maggi, vegety, jarzynki (glutaminianu sodu)
  3. domowy sos pomidorowy zamiast keczupu o najprostszym możliwym składzie, pychota i bogactwo potasu i likopenu
  4. kapustę warto jeść, zawiera substancje antynowotworowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *